Prohledat tento blog

sobota 27. srpna 2016

Vepřová konzerva podle Kocoura

       

Ingredience jsou velmi jednoduché:
vepřový bůček bez kosti voda, sůl, nové koření, celý pepř, bobkový list

Postup : do hrnce dám vařit vodu s celým pepřem, novým kořením, solí, bobkovým listem a kůžemi odříznutými z bůčku. Množství vody odhadneme, koření podle chuti.

Bůček nakrájíme na kostičky, napěchujeme do vymytých sklenic a zalijeme uvařeným přecezeným lákem.

Uvařené kůže nakrájíme a do každé konzervy dáme kus kůže na dno a druhý můžeme dát na vrch.

Dáme do zavařovacího hrnce, vaříme minimálně dvě hodiny, druhý den ještě asi hodinu.

Druhá verze se liší tím, že nakrájený bůček jsem restoval v kastrolu, následně přilil vodu s vyvařeným kořením, dal do sklenic a zavařil.
Mohu konstatovat, že při konzumaci se obě verze skoro neliší, takže ta první je jednodušší. Ještě jsem zapoměl na jednu důležitou proceduru a sice výroba etiket.

Autor receptu: kocour12

A takto se to povedlo mě. Je vynikající, zatím nevím jakou má trvanlivost, u nás zmizela hned druhý den po výrobě. Protože jsem to pouze zkoušela, tak jsem místo bůčku dala plec, je bohužel málo tučná. Tak příště jedu z bůčku a ve větším množství.
Díky Kocoure.


Žádné komentáře:

Okomentovat