Prohledat tento blog

sobota 5. prosince 2015

Ponožky pletené na dvou jehlicích

 Nahodím 28 ok, upletu patent, začnu rovně vzor a nad patou začnu ubírat z každé strany oko až na 8 -10 očí.


 Pak upletu dvě řady a začnu přidávat na každé straně oko a zároveň připlétám dohromady patu.
Tak že krajové oko ponechám na levé jehlici, pravou jehlicí píchnu do protějšího kraje, provléknu krajové oko z levé jehlice a přetáhnu na pravou jehlici.

 

 Po upletení paty pletu rovně chodidlo na požadovanou velikost a stejným způsobem jako patu upletu špičku viz..: obrázek. Pak už pletu rovně vzor a zároveń připlétám protějšek až k patentu, napletu patent, který též připlétám k protějšku až do konce. Uzavřením ok sundám z jehlice celou ponožku. Zatáhnu koneček vlny a je to.


Materiál Lada, jehlice č.3,5, velikost ponožky 35-38. Jinak dobré je plést obě ponožky na jedné jehlici. Každá má své klubíčko, ale pletu obě najednou a nemusím měřit ani počítat. Snad to je srozumitelné. Neumím moc vysvětlovat po netu.

3 komentáře:

  1. Také jsem tak kdysi pletla, ale nepřišla jsem tomuto způsobu na chuť, nezdál se mi tak pěkný jako na čtyřech jehlicích. Jenže teď vidím, že když se to umí, jsou také krásné. Není to vůbec poznat, máš je moc pěkně udělané.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc za pochvalu, já taky kdysi pletla na čtyřech, ale zdálo se mi to moc zdlouhavé, tak jsem se naučila na dvou.

      Vymazat